Archive for June, 2018

30 juni 2018 Nyköping, Zweden

Saturday, June 30th, 2018

Gisteravond, de laatste avond dat we Gert en Marijke bij ons hebben, spelen we weer een pot domino’s en ik moet terugkomen op wat ik eerder schreef over hun prestaties. Dit keer worden Monique en ik helemaal het bos in gespeeld en zijn Marijke en Gert de nummers één en twee van de avond. En zo hoort het ook als je aan elkaar gewaagd bent. We denken bijtijds naar bed te gaan omdat we ook vroeg op moeten vanwege de vlucht van het bezoek. Het wordt uiteindelijk bijna één uur, maar dat blijkt aardig op te gaan met het dimmen van de muziek hier langs de wal. Het was er gezellig druk bij de uitgaansgelegenheden met live muziek en flinke bassen. We hebben er geen minuut van wakker gelegen want het stopte kort nadat we naar bed gingen.

29 juni 2018 Nyköping, Zweden

Friday, June 29th, 2018

Zoals aangekondigd was, begon het flink te waaien gisteravond en inderdaad draaiden we bijna 180 graden. Het bleef in eerste instantie tekeer gaan maar wat later kalmeerde het totaal en was deeven aan het werk gezet kom waar we lagen weer helemaal glad en kalm. Met kaarten hadden we een mixed double en speelden Gert en Monique tegen Marijke en mij. Wij legden het af maar we hadden een leuke en gezellige avond. We gingen dus met heel kalme omstandigheden naar bed maar in de vroege ochtend (de zon komt om 3.45 uur op) begon het weer hard te waaien en was het rumoerig in en om de boot. Even wennen na een kleine week met kalm weer.

28 juni 2018 Hartsön, Zweden

Thursday, June 28th, 2018

Het ontbijt kunnen we vanochtend weer lekker in de kuip opdienen, want daar staat de zon op. Er treedt een soort routine in werking want op precies dezelfde tijd als gisteren beginnen we het anker omhoog te halen. Het is nog net zo rustig in de baai als gistermiddag maar er zal al snel meer wind komen als de voorspelling klopt en dan zou het op die plek hobbelig worden. Links in de uitgang ligt een rotspartij net onder het oppervlak en rechts is ook een ondiepte dus het eerste stukje vaar ik er voorzichtig op de motor uit. De route is niet bezeild maar er is wel een mooi lang rak te gaan waar we niet al te veel ondieptes om ons heen hebben.

27 juni 2018 Askö, Zweden

Wednesday, June 27th, 2018

Met Säftholmen hebben we het hoogste punt bereikt met Gert en Marijke want ze hebben zes dagen vooreen fotomomentje deze vakantie en ze vliegen vanaf hetzelfde vliegveld waar Joep en Ria ook op vliegen. Die komen op dezelfde dag aan als dat Gert en Marijke vertrekken. Voor vandaag hebben we een korte trip gepland naar dit wat zuidelijker gelegen eiland. Het zou warmer en zonniger worden vandaag en dat bleek vanmorgen meteen al bij het opstaan. We zijn allemaal een beetje laat, het werd gisteravond immers ook laat.